Wednesday, December 15, 2010

lelaki bru itu DAH muncul

ahak!
title nk gempak je aku ni..
heheheh....

jgn slh phm geng.....

ank abg cik aku dh membesar..
eh slap....
dh DLAHIRKAn.....

wan ilyas.....

huhu....

npe nma pendek?ala..2 pon dh ckup kot...dh ayhnya nk g2.....
org lain pon x mampu nk bsing......

hehehh......

dier kecik lgik.....
xtau la...yg aku nmpak....
bnyak ikut rupa mak dier..
tp kot bile bsar nnt brubah ke xtau la plak kn.....
:)

ari ke 2...
bru baby blk umah ngan mak.....
tim blk tu, aku tgk tekan2 sket muka dier,dgn berhalus ok....
aku cm agak...nmpak ala2 kuning sket...
tp nk ckp takut, dh la kiter muda lgik,
wat2 pndai lak kan....
then....ilyas x bukak pon mata....
asyik pjam jerk.....

 

then dpt tau dier x mau mnum susu la plak...
mak dier pon lum ader susu lgik....
sian ilyas.....

ptg tu gak, bwk ilyas pi klink ksihatan....
sbb akhirnya mak aku nmpak dier mcm kuning2 sket....

n sah......
KUNING!!
gi bwk klinik satu lgik...
ilyas kna amik darah kat tumit.....
skt woo!!!
cm tersentak2 jap dier...
cuma dier x ngis la.....



 ilyas bru pas cucuk...
sure dier kuning...tp x teruk ngat...
suggestion : bg breast feeding....
n kna slalu kjut gak...wlau cmner pon kna minum susu gak...
huhuh...


ni kat klinik...
sdap nya awk tdo ek!!



eh ni mak cik sorg lagik ni.....
CIK JUn...ni mak sdare IlYAS gak.....
sbuk antar msj, kate dh dpt ank sdare la tu hehehe...

blk umah..pksa dier mnum susu....
nex day..
bwk pi klink lgi..stil naik...
tp x suggest g osptal lg.....

risau dh satu rumah....
xtau nk watpe dah.....

huuh...bjemur pon dh wat dh.....

tggu sok je la..pi klinik lg...
in case kalu stil naik lg...mmg msuk ospital la kot....

ptg Tu, umi ILYAS g berurut...
skali CU DIDA ngn CIk JUN daaa kna jg...
aiyak!!
aku kalu dh bsar sket, reti la nk cebok kot berak ke pe ke...
ni alahai...
smalam ibu suh pgang, mandikan dier pon rsau2 jer....
kcik ngat lgik....

tp belasah je la kan....
tetba! sah!
seperti diduga.....
ilyas berak la plak!
cik jun x mau pgang dah, dier takut..
hehe maka aku kna wat muka volunteer la ek??
aiyak!! nsib aku wat2 pandai, leh la lpas....

heheheh



alhamdulillah...dh bukak mata sket...
bak kata cik jun 
"bngun ILYAS, bgun melihat dunia!"

heheh....


 siap mnguap bagai!
tp...
sian dier, sok tu ayah dier yg bwk gi klinik, mmg suggest bwk pi ospital dh...

naik bnyk ngat kuning nya....
maka ilyas pon kna duk ospital...
nk wat cmner kan..
kang dr melarat, pyh lak...
org kata nnt akan itam...duk bwh chaya lmpu tu...
ala bia la itam pon kan....

tdo smalaman, ilyas leh dh blk...
aku x smpat jupe...
tp x pela...
asal sume ok dah ler.....

tuk korg sume, aku cter bkn nk tnjuk bgga aku dpt ank buah.....
lgsung x niat tau....
tp ni just crite aku.....

aku nk share...
2 je...ek....
jgn sesape slh phm tau....
semoga ILYAS terus membesar ngan slmat n shat.....
korg yg baca pon kiter doa sama tau....

doa tuk baby ni.....
n kiter doa sama tuk dri kiter yg tgh bca ni gak ek....
'moga allah selamatkan idup kiter.....dunia akhirat'

'moga mudah perjalanan idup kiter'

'dan semoga ati kiter kan sntiasa tenang...'

amin....

ala....amin la skali ngan aku....jgn mls2....
doa pndek je pon....
cyg korg! heheh

No comments: